Mona Dániel vendégelőadóként mesélt az ELTE dalköltő képzés hallgatóinak
Két előadásán a zenetörténész a dal műfajának barokk és 20-21. századi előfordulásairól beszélt.
A Balla Gergő és Kollár-Klemencz László által életre hívott, négy féléves dalköltő szakirányú továbbképzést azoknak ajánlják, akik irodalmi dalszövegek, és ezek zenei kíséretének írásával szeretnének foglalkozni, illetve akik később előadóművészként, dalok, dalszövegek szerzőjeként, vagy a dalköltészet tudományának továbbadójaként szeretnének tevékenykedni. Mindemellett ajánlják a programot mindazoknak az irodalmat szerető alkotóknak is, akiknek a zenei alapképzettsége ezt lehetővé teszi, és nagyobb jártasságot szeretnének szerezni a dal és a költészet összekapcsolt világában.
A képzés célja olyan alkotók képzése, akik képesek a szöveg és zene egyéges, magas színvonalú művészi formáját létrehozni, valamint azt továbbadni, továbbá, hogy az így megszülető alkotás közvetített értékeinek megfelelő tanulmányi hátteret kapjon s ezzel a műfaj már a képzési időtartam alatt a magasművészet részévé váljon.
A kurzus keretében a hallgatók a dal műfajának klasszikus zenei vonatkozásaival is megismerkedtek. A korszakonként tagolt klasszikus zenei órákból a barokk és a modern tematikát Mona Dániel zenetörténész tartotta a hallgatóknak, aki a korai operák áriáitól Kurtág dalaiig vizsgálta zene és szöveg kapcsolatát.